2012. február 12., vasárnap

Nagyon csokis torta






Tegnap ünnepeltünk. Mindkét unokaöcsémnek szülinapja volt, meg egy-két-három névnap.
Mivel sokan voltunk, sokat főztünk, édességre már olyan sok idő nem maradt. Ezért csak egy viszonylag egyszerű, de nagyon finom csokitortát dobtam össze az ünnepelteknek. Azoknak ajánlom akik nem szeretik a vajkrémes tortákat, ebben a krémben ugyanis nincs vaj, viszont csoki az rengeteg:-)
Recept a következő.
Kell sütni egy piskótát, jelen esetben én a jól bevált csokis piskótámat sütöttem, már előző nap.
A piskótát három részbe vágtam, és a következő krémmel töltöttem meg:
Francia csokoládékrém:
Hozzávalók egy nagyobb méretű kerek tortaformához:
30 dkg legalább 70%-os jó minőségű fekete csokoládé
6 db tojás
3 evőkanál tejszín
3 evőkanál kristálycukor
1 csomag vaníliás cukor
A csokoládét gőz felett megolvasztottam, majd lassan hozzákevertem a tejszínt, és a tojássárgájával kikevert cukrot. Amikor kicsit kihűlt hozzákevertem a felvert tojásfehérjéket is. Ezzel készen is lett a krémem, de mivel nagyon folyósnak találtam kiraktam a hidegre, jól kihűtöttem, és csak ezután töltöttem meg vele a tortát, majd a tetejét is bekentem vele. Csokidrazséval díszítettem, ez elhagyható, bár a gyerekeimnek ez is nagyon tetszett.
Felvert igazi tejszínhabbal ettük, mondhatom nagyon finom lett!

1 megjegyzés:

Schnappy írta...

Hú, csorog a nyálam!:)